24 Ağustos 2012 Cuma

Edirne Tava Ciğeri Nerede Yenir?

Uzun zamandır birşeyler yazamayıp, bir anda yiyecek konularına girmem herhalde hamileliğin vermiş olduğu bir ilham diye düşünüyorum :) Ama bu yazımın olgunlaşması konusunda sevgili ofis arkadaşlarımın da hakkını yiyemem. Edirne Tava Ciğerinden bahsederken farkettim ki, İstanbul'da bayağı bir yerde yemişim bu lezzeti, hele ki bu bayramda Edirne'de de yiyince tam oldu! Ben de bu yazı, ciğer severlere bir referans olsun istedim.

Öncelikle Edirne-İstanbul arasındaki farklara bakacak olursak, tabii ki Edirne'de yediğim en güzeliydi. Herşeyden önce daha ince kesilmiş ve daha yumuşaktı, ciğerin bazı bölümleri sert olur ya, hiçbir sertlik de yoktu, afiyetle yedik. Malum hamilelikte protein almak çok önemli, ben de normal biftek, pirzola çok bayılmadığımdan ciğer güzel bir alternatif oluyor.

Biz Edirne'de Alipaşa Çarşısı'nın arkasında Niyazi Usta'da yedik, çok da beğendik. Aslında gitmeden biraz araştırmıştım, bu işi yapan çok usta var ama birkaçı özellikle isim yapmışlar. Aydın isimli bir usta var, ki biz önünden geçerken upuzun bir kuyruk vardı, hiç niyetlenmedik bile. O yüzden, Edirne'deki yakınlarımızın da önerisiyle doğru Niyazi Usta'ya gittik. Ciğerden önce masaya kıpkırmızı domatesler, maydanozlu soğan ve o meşhur acı kırmızı biberlerden geliyor. Siz ciğerinizi beklerken nefsinizi onlarla körlüyorsunuz :) Ciğerin yanını cacık ya da ayranla taçlandırmak size kalmış. Bu arada bir porsiyon ciğer Niyazi Usta'da 10 TL, İstanbul'dan daha ucuz yani.




Pekala, şimdi siz diyorsunuz ki "herkes Edirne'ye nasıl gitsin?" O zaman Edirne size gelsin :) ve eğer siz de ciğeri seviyorsanız, hele ki daha önceden de Edirne Tava Ciğerini tatmadıysanız, aşağıdaki adreslere uğrayın derim, mutlaka birisi size yakın bir yerdedir:

Edirne Kırkpınar Lokantası: Burada hem tava ciğeri hem de köfte bulabilirsiniz. Üstelik birçok AVM içinde de şubeleri var, tava ciğerinin fiyatı en son 12,75 TL'idi, lezzeti güzel!


























Pangaltı Tava Ciğercisi: İsmine aldanmayın, ciğerci Yeşilköy'de :) Güzel bir aile işletmesi, anne ciğerleri pişiriyor, çocukları da ona serviste yardım ediyor. Küçücük bir yer ama güzel ciğer yapıyorlar. Sanırım bir porsiyon 14 TL idi.


























Beşiktaş'ta bu işi yapan 2 yer biliyorum, birisi Barbaros Bulvarı'ndan inerken sağda yer alan Canciğer, diğeri de Beşiktaş Nikah Dairesi'ne giderken Türkali Mah. üzerinde solda yer alan Naci Usta. Ben ikisinde de yedim, açıkcası Naci Usta'nınkini daha çok beğendim, ama denemek size kalmış. Naci Usta'da en son 14 TL'idi ama Canciğer'in fiyatını hatırlamıyorum. Canciğer'de 1, 1,5 ve duble porsiyon tercihleri de var bu arada. 



























Bu kadar ciğer mekanına artık haftasonu birinden birinde deneme yaparsınız, size afiyet olsun diyorum o zaman ben!

Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...